Вартість та вигоди від впровадження проекту
Інвестиції |
євро |
600 000,00 |
Чиста річна економія |
євро |
42 015,00 |
Скорочення викидів СО2 |
т/рік |
174,30 |
Опис проблеми
Грантова програма енергозбереження NIU «Фонд «Північна ініціатива гуманітарної підтримки та енергоефективності (Україна)», яка фінансувалась НЕФКО, була спрямована на покращення енергоефективності двох шкіл міста Вугледар Донецької області. Загальноосвітню школу №2 та навчально-виховний комплекс «Мрія» відвідують та здобувають середню освіту близько 1240 маленьких мешканців міста, з них 155 учнів – діти тимчасово переміщених осіб з зони АТО.
Дітки були змушені відвідувати школи з вкрай некомфортними умовами перебування, будівлі яких були побудовані більше 30 років тому. Постійні протяги крізь старі дерев’яні вікна та двері були причиною частих захворювань учнів та педагогічного персоналу, які скаржилися на холод в класах. Пласка покрівля ЗОШ№2 затікала та мала високі тепловтрати. Частина вікон в школах була замінена за батьківські кошти, проте через брак фінансів це не вирішувало проблему в цілому. В той же час, існуючої природної вентиляції було недостатньо, вчителі були змушені відкривати вікна, щоб провітрити приміщення. Це призводило до додаткових втрат тепла взимку та, відповідно, до ще більшого охолодження класів.
Роботи по термомодернізації огороджуючих конструкцій будівель включають ряд супутніх робіт по збереженню будівель від фізичного зносу, відповідно, проект має дещо високий показник за терміном окупності.
Шляхи вирішення проблеми
Комплексна термосанація будівель була вірним шляхом до вирішення проблем з кліматичними умовами в класах шкіл. Були утеплені стін та замінені всі вікна і двері шкіл, а в ЗОШ №2 був облаштований шатровий дах з утепленням горища. Водночас, щоб забезпечити провітрювання кімнат та зменшити втрати тепла підчас провітрювання, фахівці ТОВ “ФІАТУ“ рекомендували встановлення децентралізованих вентиляційних установок з рекуперацією тепла в класах та спортивному залі. Для регулювання та збереження теплової енергії під час осінніх і весняних канікул, у вихідні та святкові дні було встановлено індивідуальні теплові пункти.
Тепер учні та вчителі перебувають в теплих класах та комфортних для навчального процесу умовах. Зменшиться рівень захворюваності в закладах, а місто матиме змогу заощаджувати кошти на споживанні енергоресурсів.